מה זה בכלל מנהל תוכן?
המושג מנהל תוכן נולד רק בעשור האחרון, עם פרוץ האינטרנט לחיינו ביתר שאת.
כנוסד עולם התקשורת והדיווח העיתונאי היו למעשה רק שני בעלי תפקידים עיקריים שהובילו אותה:
הכתב והעורך.
שני אלה קיבלו ורסיות שונות ומשונות במהלך השנים - כחלק מסוגי המדיה במסגרתן הם פעלו.
כך למשל הכתב קיבל תמיד טייטל נוסף על פי תחום התמחותו - כתב לענייני חינוך, בריאות, כתב מדיני וכו'.
ובהמשך הם הפגו לכתבי בכירים ולעיתים עברו לצד הפרשני והפכו ל"פרשננו" לענייני משהו.
בשנים האחרונות, במקביל למצוקה הכלכלית אליה נקלעו גופי התקשורת, ובנסיון להעצים "טאלנטים" הפכו הכתבים גם לפרשנים בכירים - עובדה שאינה מתיישבת עם ההגיון העומד מאחורי סיקור אובייקטיבי - כי הרי כתב המדווח אובייקטיבית על אירוע אינו יכול גם לפרשנו - כי הרי בפרשנות כלולה כבר עמדה אישית/מקצועית...
גם העורכים החלו מתגאים בסוגים מגוונים של כותרות תפקידים: עורך בכיר, עורך משנה, עורך ראשי, משכתב, משכתב ראשי ועוד. רובם ככולם עורכים.
כתב אחרי על הסיקור המשטח
עורך - אמון על עיבוד בתוכן והנגשתו לקהל הקוראים/מאזינים/צופים.
כך אלו היו ברורים כל עוד כלי המדיה כללו עיתונות כתובה, רדיו וטלוויזיה - עם ורסיות מותאמות לכלי המדיה.
ואז נולד האינטרנט - איפשהו בסוף המאה הקודמת - בשנות ה-90'.
כתוצר לוואי של כלי התקשורת המסורתיים, גם האינטרנט החל לפעול עם אנשי התוכן בתפקידיהם המוכרים. אלא שהאינטרנט, בראשיתו, היה מוגבל באמצעים, ונראה היה, שבכלי התקשורת הזה - המהיר, התזזיתי והממזרי, אפשר לוותר על תפקידי ביניים.
כך קרה שתפקיד הכתב שולב עם תפקיד העורך, שגם יצא לשטח עם מצלמה ולפט טופ (כיום מספיק טלפון סלולארי מתקדם) - ולמעשה העלאה ישירות לאתר חדשות מהשטח (או ממערכת התוכן מבלי לצאת לשטח כלל).
אז איך מכנים את אותו כתב/ עורך/צלם?
הרי כבר אינו רק כתב המדווח/ מצטט בעקבות שיחת טלפון
הרי אינו למעשה צלם מקצועי - עובדה שכביכול מורידה מיכולותיו וכישוריו.
עורך? ממתי אדם עורך את עצמו?
וכך נולד לו מנהל התוכן.
כמו בבדיחה על היהודים שכולם רוצים להיות מנהלים - הרי תפקיד מנהל התוכן מגלם בחובו את כל התפקידים גם יחד - כולל גרפיקאי ומעבד תמונות.
מנהל אמרנו? סוג של עבד עיתונות בעידן המודרני.
בהמשך הפך תפקיד מנהל התוכן לטייטל המוכר של מי שמנהל את התוכן באתר האינטרנט - אחראי על העורכים / מנהלי תוכן אחרים - ולמעשה אחראי לכל המתפרסם באתר.
אז למה לא להשתמש בשם התפקיד "עורך ראשי" הרי זה בדיוק מה שעושה העורך הראשי בעיתון / רדיו / טלוויזיה?
א. כי מערכות התקשורת באינטרנט אינן דומות ברובן לעיתונות - מהסיבות שצויינו לעיל.
ב. כי מנהל התוכן אינו כפוף רק למסרים עיתונאיים, אלא גם עוסק בדרך זו או אחרת בשילוב תוכן שיווקי באתר, פרסומים והתאמתם לתוכן ועוד ועוד - נושאים שעורך ראשי לרוב מנותק מהם באופן מכוון, כחלק מהאג'נדה של הפרדת מערכת ופרסום וכדי לשמור על טוהר הכתוב.
ג. וחוץ מזה מה רע להיות מנהל?
אה, כן המשכורת...
לאיתור מישרות בתחום ניהול התוכן
עוד בנושא: עורך תוכן דיגיטלי: מקצוע לבעלי הפרעות קשב
המושג מנהל תוכן נולד רק בעשור האחרון, עם פרוץ האינטרנט לחיינו ביתר שאת.
כנוסד עולם התקשורת והדיווח העיתונאי היו למעשה רק שני בעלי תפקידים עיקריים שהובילו אותה:
הכתב והעורך.
שני אלה קיבלו ורסיות שונות ומשונות במהלך השנים - כחלק מסוגי המדיה במסגרתן הם פעלו.
כך למשל הכתב קיבל תמיד טייטל נוסף על פי תחום התמחותו - כתב לענייני חינוך, בריאות, כתב מדיני וכו'.
ובהמשך הם הפגו לכתבי בכירים ולעיתים עברו לצד הפרשני והפכו ל"פרשננו" לענייני משהו.
בשנים האחרונות, במקביל למצוקה הכלכלית אליה נקלעו גופי התקשורת, ובנסיון להעצים "טאלנטים" הפכו הכתבים גם לפרשנים בכירים - עובדה שאינה מתיישבת עם ההגיון העומד מאחורי סיקור אובייקטיבי - כי הרי כתב המדווח אובייקטיבית על אירוע אינו יכול גם לפרשנו - כי הרי בפרשנות כלולה כבר עמדה אישית/מקצועית...
גם העורכים החלו מתגאים בסוגים מגוונים של כותרות תפקידים: עורך בכיר, עורך משנה, עורך ראשי, משכתב, משכתב ראשי ועוד. רובם ככולם עורכים.
כתב אחרי על הסיקור המשטח
עורך - אמון על עיבוד בתוכן והנגשתו לקהל הקוראים/מאזינים/צופים.
כך אלו היו ברורים כל עוד כלי המדיה כללו עיתונות כתובה, רדיו וטלוויזיה - עם ורסיות מותאמות לכלי המדיה.
ואז נולד האינטרנט - איפשהו בסוף המאה הקודמת - בשנות ה-90'.
כתוצר לוואי של כלי התקשורת המסורתיים, גם האינטרנט החל לפעול עם אנשי התוכן בתפקידיהם המוכרים. אלא שהאינטרנט, בראשיתו, היה מוגבל באמצעים, ונראה היה, שבכלי התקשורת הזה - המהיר, התזזיתי והממזרי, אפשר לוותר על תפקידי ביניים.
כך קרה שתפקיד הכתב שולב עם תפקיד העורך, שגם יצא לשטח עם מצלמה ולפט טופ (כיום מספיק טלפון סלולארי מתקדם) - ולמעשה העלאה ישירות לאתר חדשות מהשטח (או ממערכת התוכן מבלי לצאת לשטח כלל).
אז איך מכנים את אותו כתב/ עורך/צלם?
הרי כבר אינו רק כתב המדווח/ מצטט בעקבות שיחת טלפון
הרי אינו למעשה צלם מקצועי - עובדה שכביכול מורידה מיכולותיו וכישוריו.
עורך? ממתי אדם עורך את עצמו?
וכך נולד לו מנהל התוכן.
כמו בבדיחה על היהודים שכולם רוצים להיות מנהלים - הרי תפקיד מנהל התוכן מגלם בחובו את כל התפקידים גם יחד - כולל גרפיקאי ומעבד תמונות.
מנהל אמרנו? סוג של עבד עיתונות בעידן המודרני.
בהמשך הפך תפקיד מנהל התוכן לטייטל המוכר של מי שמנהל את התוכן באתר האינטרנט - אחראי על העורכים / מנהלי תוכן אחרים - ולמעשה אחראי לכל המתפרסם באתר.
אז למה לא להשתמש בשם התפקיד "עורך ראשי" הרי זה בדיוק מה שעושה העורך הראשי בעיתון / רדיו / טלוויזיה?
א. כי מערכות התקשורת באינטרנט אינן דומות ברובן לעיתונות - מהסיבות שצויינו לעיל.
ב. כי מנהל התוכן אינו כפוף רק למסרים עיתונאיים, אלא גם עוסק בדרך זו או אחרת בשילוב תוכן שיווקי באתר, פרסומים והתאמתם לתוכן ועוד ועוד - נושאים שעורך ראשי לרוב מנותק מהם באופן מכוון, כחלק מהאג'נדה של הפרדת מערכת ופרסום וכדי לשמור על טוהר הכתוב.
ג. וחוץ מזה מה רע להיות מנהל?
אה, כן המשכורת...
לאיתור מישרות בתחום ניהול התוכן
עוד בנושא: עורך תוכן דיגיטלי: מקצוע לבעלי הפרעות קשב
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה