לפני כארבע שנים הגעתי לחברת החשמל כדי להקים ולתפעל תקשורת מקוונת בחברה.
חשוב להבין כי עד אז בחברה לא היה כל מענה ברשתות החברתיות או כל התייחסות למתרחש שם.
ב- 28 ביוני 2012 הוקמה תשתית נרחבת לרשתות חברתיות החברת החשמל - זאת לקראת קיץ במסגרתו היה צפוי מחסור חמור ביצור החשמל עקב משבר הגז עם מצרים.
אז אלו הרשתות החברתיות שאני הקמתי ושאני מתפעל בחברת החשמל כיום:
עמוד פייסבוק
עמוד הפייסבוק של חברת החשמל מונה כ- 100,000 עוקבים ובמסגרתו אנחנו מעלים הודעות יזומות על בסיס יומי כמידע ללקוחות החברה - על עבודות, הפסקות ומועד סיומן, הודעות על אירועים חריגים ופעילויות החברה בתחומים מגוונים כמו איכות סביבה, פרויקטים הנדסיים פרויקטים במיחשוב ותקשוב ומודעות גיוס למישרות בחברה.
מידע לציבור כולל תמונות וווידיאו בעת הצורך. וגם אירועים הסטוריים מהותיים בתולדותיה הארוכים של חברת החשמל לישראל נאספו והועלו לפייסבוק ועלו לעמוד ביום השקתו.
בנוסף, והכחלק הכי חשוב הוא מענה ללקוחות החברה. אנו מטפלים בכ- 2,500 פניות בחודש רגיל וכ- 8,000 פניות במהלך שלושה ימים בעת סערה במקרים של הפסקות ותקלות בחשמל.
כל הפניות נענות במהירות של עד 12 דקות (ההחלטה היא מענה ראשוני של עד חצי שעה) עם אחוז מענה של 95%!
טוויטר
אנו מפעילים טוויטר לציוצים שלנו ולמענה לגולשים הפונים אלינו. בעיקר בעת סערות או אירועים דרמטיים - מתעוררות שיחות בטוויטר המערבות את חברת החשמל.
בטוויטר אנו עומדים כיום על למעלה מ- 800 עוקבים.
ערוץ יוטיוב
ערוץ היוטיוב של חברת החשמל מעלה על בסיס שבועי קטעי וידיאו של עובדים מהשטח - שצולמו על ידי עובדי החברה. במקביל, מעלים קטעי הסברה, סרטים מקצועיים שנערכים כאן בחברה וקטעי ראיונות של מנהלי החברה בתקשורת לידיעת הציבור.
לערוץ יש כיום למעלה מ- 3 מיליון צפיות ויש לו למעלה מ- 700 עוקבים קבועים אחר העמוד.
אינסטגרם
מזה כשנה אני מפעיל את ערוץ אינסטגרם של חברת החשמל. במסגרת זו אנו מעלים מספר פעמים בשבוע תמונות בעיקר של עובדים החברה בשטח.
המטרה בפתיחת האינסטגרם היא לייצר מודעות לחברה ופעילותה בקרב קהלים צעירים ה"חים" באינסטגרם.
זאת, תוך יצירת קשר של תגים ותגיות עם פעילויות בישראל וברחבי העולם בנושאי חשמל.
כיום יש לעמוד 265 עוקבים.
עד להעלאת האינסטגרם תפעלתי שני מתחמי תמונות שהיו פופולאריים בזמנו - פיקסה ופליקר. בעקבות מיעוט התנועה בערוצים אלה, והתגברות השיח באינסטגרם, החלטתי לעצור את הפעילות שם ולחזקה באינסטגרם המתפתח במהירות.
בלוגים:
חשוב להבין כי עד אז בחברה לא היה כל מענה ברשתות החברתיות או כל התייחסות למתרחש שם.
ב- 28 ביוני 2012 הוקמה תשתית נרחבת לרשתות חברתיות החברת החשמל - זאת לקראת קיץ במסגרתו היה צפוי מחסור חמור ביצור החשמל עקב משבר הגז עם מצרים.
אז אלו הרשתות החברתיות שאני הקמתי ושאני מתפעל בחברת החשמל כיום:
עמוד פייסבוק
עמוד הפייסבוק של חברת החשמל מונה כ- 100,000 עוקבים ובמסגרתו אנחנו מעלים הודעות יזומות על בסיס יומי כמידע ללקוחות החברה - על עבודות, הפסקות ומועד סיומן, הודעות על אירועים חריגים ופעילויות החברה בתחומים מגוונים כמו איכות סביבה, פרויקטים הנדסיים פרויקטים במיחשוב ותקשוב ומודעות גיוס למישרות בחברה.
מידע לציבור כולל תמונות וווידיאו בעת הצורך. וגם אירועים הסטוריים מהותיים בתולדותיה הארוכים של חברת החשמל לישראל נאספו והועלו לפייסבוק ועלו לעמוד ביום השקתו.
בנוסף, והכחלק הכי חשוב הוא מענה ללקוחות החברה. אנו מטפלים בכ- 2,500 פניות בחודש רגיל וכ- 8,000 פניות במהלך שלושה ימים בעת סערה במקרים של הפסקות ותקלות בחשמל.
כל הפניות נענות במהירות של עד 12 דקות (ההחלטה היא מענה ראשוני של עד חצי שעה) עם אחוז מענה של 95%!
חברת החשמל העמוד הרשמי בפייסבוק |
מענה לגולשים בפייסבוק בסערת אוקטובר |
טוויטר
אנו מפעילים טוויטר לציוצים שלנו ולמענה לגולשים הפונים אלינו. בעיקר בעת סערות או אירועים דרמטיים - מתעוררות שיחות בטוויטר המערבות את חברת החשמל.
בטוויטר אנו עומדים כיום על למעלה מ- 800 עוקבים.
עמוד הטוויטר של חברת החשמל |
ערוץ יוטיוב
ערוץ היוטיוב של חברת החשמל מעלה על בסיס שבועי קטעי וידיאו של עובדים מהשטח - שצולמו על ידי עובדי החברה. במקביל, מעלים קטעי הסברה, סרטים מקצועיים שנערכים כאן בחברה וקטעי ראיונות של מנהלי החברה בתקשורת לידיעת הציבור.
לערוץ יש כיום למעלה מ- 3 מיליון צפיות ויש לו למעלה מ- 700 עוקבים קבועים אחר העמוד.
ערוץ היוטיוב של חברת החשמל |
אינסטגרם
מזה כשנה אני מפעיל את ערוץ אינסטגרם של חברת החשמל. במסגרת זו אנו מעלים מספר פעמים בשבוע תמונות בעיקר של עובדים החברה בשטח.
המטרה בפתיחת האינסטגרם היא לייצר מודעות לחברה ופעילותה בקרב קהלים צעירים ה"חים" באינסטגרם.
זאת, תוך יצירת קשר של תגים ותגיות עם פעילויות בישראל וברחבי העולם בנושאי חשמל.
כיום יש לעמוד 265 עוקבים.
עד להעלאת האינסטגרם תפעלתי שני מתחמי תמונות שהיו פופולאריים בזמנו - פיקסה ופליקר. בעקבות מיעוט התנועה בערוצים אלה, והתגברות השיח באינסטגרם, החלטתי לעצור את הפעילות שם ולחזקה באינסטגרם המתפתח במהירות.
אינסטגרם חברת החשמל |
בלוגים:
לפני כארבע שנים פתחתי בלוג של חברת החשמל. למרות לחצים בחברה לעשות זאת במסגרת אתר החברה, בחרתי לפתוח את הבלוג בבלוגר - זו הייתה בעצם אמירה - שהבלוג הוא חופשי ולא נתון לפיקוח ולצנזורה.
הבלוג משמש בעיקר להעברת מסרים בלשון בני אדם א-פורמאלית ובינתיים רק מעט פוסטים אישיים של בכירים ועובדים בחברה - אבל גם זה עוד יגיע.
בבלוגים נכתבו עד היום כ-200 פוסטים שזכו ל -50,000 צפיות. במקביל נפתחו עוד 2 בלוגים לאירועים ספציפיים - כנס חברת החשמל לתנועה הקיבוצית ובלוג לציון 90 שנותיה של החברה.
בלוג חברת החשמל בבלוגר |
בלוג נוסף שנפתח הוא בלוג נשות חברת החשמל באתר סלונה.
הבלוג הסלונה נולד כחלק מרעיון של שינוי התפיסה לגבי עובדי חברת החשמל. התפיסה הקיימת היא שחברת החשמל היא גברית ושעובדים בה רק גברים ובעיקר ברוב התפקידים המהותיים. הבלוג נועד לספק במה לנשות חברת החשמל - לסיפורים אישיים ולסיקור קריירה נשית בחברת החשמל - שגם אפשרית וגם קיימת הלכה למעשה . הבלוג מוכיח את התעצמות התחום הנשי בחברה ואת העובדה כי נשים בחברת החשמל יכולות להגיע לתפקידים מהותיים וחשובים ביצור ואספקת החשמל.
בלוג נשות חברת החשמל בסלונה |
וויקיפדיה
אחד המתחמים החשובים והפופולאריים ברשת האינטרנט היא אנציקלופדייה ההמונים וויקיפדיה.
רוב החיפושים בכל תחום כמעט מביאים תוצאה עדכנית מהוויקיפדיה.
לכן היה חשוב לי להקפיד ולעדכנו בכל תקופה ותקופה.
כך עם הגיעי לחברה דאגתי להחליף את כל הערך של חברת החשמל בוויקיפדיה
וכן עדכנתי את הערכים של תחנות הכוח כמו גם ערכי המנכ"לים - אלי גליקמן והמנכל הנוכחי - עופר בלוך - לו כתבתי והעלתי את עמוד הוויקיפדיה מהיסוד.
גם הערך של יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, אלוף מיל. יפתח רון טל שונה ועודכן עם הגיעי לחברה.
חברת החשמל בוויקיפדיה |
גוגל דרייב
כחלק מתפקודי כמנהל תקשורת מקוונת, אני אחראי בין היתר על ריכוז חומרי מולטימדיה והעברתם לכלי התקשורת.
לצורך כך נפתח מתחם ייעודי בכונני גוגל דרייב - כונן המשותף בעת סערה עם כלל כלי התקשורת.
אלו עושים שימוש בכל אירוע ובכלל בחומרים העומדים לרשותם והמתעדכנים כל העת על ידי עובדי החברה וצלמיה.
על כל אלה אני אמון!
את כל אלו אני מתפעל ביומיום - עם סיוע במענה ללקוחות החברה בפייסבוק מאדם אחד במהלך הבקרים במישרה חלקית בלבד.
חשוב לציין כי כיום בחברת החשמל מאמינים ברשתות החברתיות - ובהחלט מבינים את הצורך בכך. בחברה נערכים בלטיפול כולל במגוון ערוצי הפנייה של לקוחות ובכלל זה כל כלי הרשתות החברתיות. זהו נושא בוער בו מתמקדים בימים אלה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה